fredag 31 maj 2013

SM i morgon

Då var det dags, SM individuellt i morgon och jag har ägnat hela dagen till förberedelser (tog ledigt från jobbet). Det har bundits tafsar, fixats med feederspön (tillverkat nya toppar), bundits nya tackel till TP och långspö, plockats mask, blandats mäsk och packat bilen. Har dessutom försökt hinna med matlagning att handla, hämta pizza, gå ut med hunden, vara social med barnen och nyss en dusch. Sitter och varvar ner vid datorn lite nu, måste gå och lägga mig men behöver bli trött först. Jag känner att jag har förberett mig så gott som jag kunnat förmå då jag som sagt inte är så slipad på feeder och matchmete. Jag har ju dock (se tidigare inlägg) tränat lite nu samt läst på och förhört mig med de som vet mer. Har till exempel under dagen mätt upp avstånd och "clippat" mina fem rullspön, avståndet till stolpen på bilden är exakt 32 meter. Jag har klippat feederspöna (3 st) på 35, 30, 25 meter, ser dessa som mitt hopp att lyckas på tävlingen. Matchspöna är klippade på 32 och 27 meter, tänker mig att feedrarna jobbar ut mäsk och matchspöna fiskar av över området, jag kommer att skjuta ut en hel del med slangbella innan start och kommer sikta på 32-metaren (strax innanför), det är planen. Tacklar för säkerhets skull upp TP och ett niometers långspö också, har förstått att det ibland går att få fisk närmare land med.

Japp, det var det, nu måste jag försöka sova, ha det gott och välkommen tillbaka hit i nästa vecka för att se hur det gick.


Tre feederspön och två matchmete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar