söndag 26 maj 2013

Träning potatislagret

Då jag ska på SM nästa helg börjar jag få lite panik med min matchmeteteknik. Åkte därför till potatislagret Mariestad där ån är ganska bred och matchmete ofta ger bonusfiskar. Veckans regn hade gjort verkan med vattnet som var chokladbrunt och ingav inte något större hopp. Det spelade å andra sidan inte någon roll för vikt var för dagen av underordnad betydelse. Dock spelade vinden ganska stor roll, halvstorm och motvind samt grässlänt bakom som försvårade utkasten, det ska inte vara för enkelt. Bara att sätta igång då, slangbelleträning först och lyckades relativt bra ändå. Matchmetekasten var någorlunda stabila men det var riktigt svårt att få nedslagen på samma plats i den hårda vinden. Lyckades dessutom fastna i grässlänten så att flötet träffade mitt nyinköpta matchspö som givetvis gick rakt av så toppen hängde med ut. Jag köpte som tur var två spön så jag fick plocka fram det andra för att fortsätta fiska. Fick ett 20 tal småbjörknor och ett par mörtar samt lite solbränna. Tekniken är fortfarande lite tvivelaktig men jag har förbättrat mina chanser att inte "nocka" grannen nästa helg.


Chokladvatten och stark vind

Ajaj, nya spöt
 
Lagat hemma i garaget, vi får väl se om det håller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar