torsdag 9 maj 2013

DM1 Lidköping

Kristihimmelsfärdsdag och DM1 fiskades i Lidköping vid affären. Perfekta förhållanden med varm vindfri luft och vatten relativt fritt från den gula färg som ibland uppstår efter regn och rusk. Det kändes i luften att idag skulle det bli bra med höga vikter och trevlig atmosfär.

Jag tog lott B4 mellan Håkan Wallin och Patrik Rosenqvist. Min taktik var enkel, inget småpillande med löjor så jag började med att fiska takeapart direkt. Jag fick några småbjörknor inledningsvis och när jag så fick på en större brax så ändrade Patrik dock taktik från löjfiske till att även han fiska tap och det tog inte lång stund innan han håvade fin braxen han med. Så här långt allt gott, kände att jag fått en fin start, fick några fina braxar till innan jag fick missflyt och tappade 3 stycken stora på raken. Fick sedan en till fin följt av ytterligare en tappad, detta blev tydligen droppen för nu dog platsen. Försökte att rädda situationen med tackelbyte och mer koppning men fisken verkade ha lämnat min plats.

Till höger satt Patrik och drog brax i oförminskad takt och till vänster satt Håkan som nu började fiska ikapp mig med några bättre braxar. Då fick jag äntligen på en riktigt fin som visade sig vara en ål, som förövrigt drog av tafsen. Det var tydligen inte meningen att detta skulle vara min dag, jag har dock gjort vad jag kunnat och är ändå nöjd med tävlingen.

Resultaten:

Senior
A1 Mikael Hjelm Lidköping 1760
A2 Pierre Eriksson Tärnan 8340
A3 Jan Persson Tärnan 7040
A4 Pelle Hagman Tärnan 2600
A5 Tomas Leijon Lidköping 6320
A6 Patrik Ceder Tärnan 11940

B1 Charles Fasth Lidköping 15000
B2 Daniel Blom Lidköping 10840
B3 Håkan Wallin Tärnan 6320
B4 Thomas Askolin Tärnan 7060
B5 Patrik Rosenqvist Lidköping 26920
B6 Paulo Assio Tärnan 12120

Junior
B7 Johannes Eriksson Tärnan 840


Patrik Rosenqvist vann DM1 storstilat med 26920 gr

Det brukar ofta blåsa friskt längs med Lidan men i dag var det inledningsvis
lugnt, vid 12-tiden kom dock en regnskur med några kraftiga vindbyar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar